»

Artık Backlink Değil İçerik Önemli

Search Engine Optimizer

Artık-Backlink-Değil-İçerik-Önemli

Artık Backlink Değil İçerik Önemli

Merhaba arkadaşlar bu gün sizleri bir konu hakkında bilgilendireceğim, konu başlığından (Artık Backlink Değil İçerik Önemli) anlayacağınız gibi bu yazın sürekli backlink alıp verim alamıyorum diyen arkadaşlar için.

artık backlink değil içerik önemliEskiden bu yana sürekli çeşitli seo efsaneleri ileri sürülür. Yok şu sitelerden backlink alın. Yok bu siteye şu çalışmayı yapın gibi ifadeler dilden dile dolaştı. Bu sebeple insanlar kurdukları basit siteler için dünyanın parasını harcayarak seo çalışmaları ve backlink alımları yaptılar. Aldıkları yüklü miktarda backlink çoğu zaman kısa sürede onları ilk sıralara çıkarsa da bu sıralamalar kalıcı olmadı. Her algoritma değişikliğinde sitem sıralamada geriledi, sitemin hitleri düştü gibi ifadeler yoğunluklu olarak kullanıldı. Google algoritma değişikliklerinde emek harcanmamış siteleri tespit edip sahte backlink veya paravan blog çalışmalarıyla bir yere gelemeyeceklerini kanıtladı. Her zaman özgün içeriği kuvvetli ziyaretçiyi sitede tutan kısaca insanlara faydalı içerik üreten siteler ilk sıraya yükseldi ve bu sıralamalarını korudular.

Daha önce çeşitli konularda sürekli niche site açmam gerekiyordu. Bu sebeple açtığım sitelere çeşitli makaleler ekleyip bu arada nofollow ve dofollow backlinkler aldım. Çeşitli hit sitelerinden hitler aldım. Bunların hiç biri aramalarda istediğim anahtar kelimelerde ilk sayfaya çıkmamı sağlayamadı. Fakat ne zaman sitemin konusuna yönelik bol miktarda özgün ve faydalı içerik girsem sitem yükselmeye başladı ve birçok anahtar kelimede ilk sayfaya çıktım. Bunun sebebini araştırınca siteme bir yabancı gözüyle bakmam gerektiğini düşündüm. Örneğin ben bir ziyaretçi olarak araştırdığım konu için bu site girdim diyelim; Bu sitede bu konuya yönelik ne kadar içerik bulunuyor? Bu içerikler insanları tatmin edici düzeyde midir? diye düşünmek gerekiyor çünkü Google bu mantıkla hareket ediyor.

Artık Backlink Değil İçerik ÖnemliPeki backlink kavramının hiç mi önemi yok dediğinizi duyar gibiyim. Aslında backlink Google algoritmasının temelini oluşturan kavramdır. Google’un bugün bu popülerlikte olmasının ve aramalarda kaliteli sonuçlar çıkarmasının sebebi backlink kavramıdır. Bir siteye kendisine benzer ve kaliteli sitelerden ne kadar doğal link gelirse o site o oranda yükselir. Fakat dikkat edin doğal backlink olmalı yani sizinle benzer sitelerden alınan gerçekçi ve kalıcı backlinkler. Fakat bu backlinkler de ancak kalite bir içerik varsa siteyi güçlendirebilir. Zaten Google 2011 Mart ayında yayınladığı “Arama Motoru Optimizasyonu Başlangıç Rehberi” kitabında da kaliteli içeriğin ve site içi çalışmaların üzerinde yoğun şekilde durmuş backlink kavramına ise çok kısaca değinmiştir. Anahtar kelime ayarlamaları, Site açıklamaları, resimlere alt etiketi ekleme gibi küçük ayrıntılara bile ayrıntılı şekilde değinmiş. Kısaca tüm yazdıklarımı özetleyecek olursam sitenize seo çalışması yapmayı düşünüyorsanız yapmanız gereken özgün makalelerle sitenizi desteklemek ve site içi seo çalışmalarına yoğunlaşmak olmalıdır.

Google Arama Motoru Optimizasyonu Kitabı:

https://static.googleusercontent.com/media/www.google.com/tr//intl/tr/webmasters/docs/arama-motoru-optimizasyon-baslangic-rehberi.pdf

Yeni bir yorum ekle

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu yazıya yazılmış toplam 12 yorum bulunuyor.

  1. Google amcaya selamlar.

  2. Murat dediğin her şeye tamamen katılıyorum. Bir sitede olması gereken en önemli şey içerik. Zaten mantıksal olarak içerik olmadıktan sonra istediğin kadar backlink kas ya da sosyal medya paylaşımı yap gelen kişi sitede bir şey bulamazsa bir anlamı yok. Şu an teknoloji haberi yapan milyon tane site var. Yani sitenizin alanında tek olması bence bir internet sitesinin en önemli özelliği olmalı.

    1. Evet kesinlikle haklısın bende o yüzden içeriğe önem veriyorum, backlink…vs hep geçici çözümler bir yazıyı kaliteli yazarda yukarıya çıkarırsan o yazı daha verimli ve daha yararlı olur. ayrıca dediğin doğru herkes teknoloji sitesi açıyor ancak hepsi bir yerde yanlış yapıyorlar.

  3. Öncelikle böyle detaylı bir yazı için elinize emeğinize sağlık demek istiyorum, son günlerde yazılan yazılar hep hit beklentisi içerinde oaln yazarlar tarafından yazılıyor ve bu nedenlede saçma sapan içerikler ile yetersiz bilgi ile dolu oluyor, millet sırf hit çekebilmek için hiç bilmediği konularda yazı yazıyor ancak siz bunun aksine bilginizi konuşturmuşsunuz, bu nedenle sizi tebrik ederim.

    1. Ne demek güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. benim bu bilgileri paylaşmaktaki tek amacım insanların bilinçlenmesi.bu yüzden bir yazıyı yazdım mı en iyisini yazmaya çalışıyorum.

  4. Baclink alımı yapacaktım.Organik backlink.Ancak bu bilgiden sonra fikrim değişti.Yine de ne olursa olsun backlink yine de gerekli bence.Yani bana göre :)

    1. Bende yazımda zaten backlink’in gereksiz olduğunu söylemiyorum, kimisi backlink alarak üste çıkıyor (sürekli alması gerekir) kimisi ise kaliteli yazılar ve sağlam bir çalışma ile üste çıkıyor ki ben bu yolu önemsiyorum ve bu yüzden yazdım ama tabi backlink her zaman gerekli ve geçerli bir değer.

  5. […] arkadaşlar daha önce “Artık Backlink Değil İçerik Önemli” ve “Herkes Seo Yapabilir Mi?” başlıklı seo makaleleri yazmış sizinle […]

  6. hani içerik özgün olmalı, düzgün türkçe kullanılmalı vs vs gibi komutların ne kadar yararlı olduğu konusu gezindiğim bazı bloglarda beni acabamı die düşündürmüyor değil, misal sen öyle bir makale yazıyorsunki neredeyse atomu yeniden paralamışsın, ama diğer bloglarda bi bakıyorsun adam resmen saçmalamış anlaşılır hiçbirşey yararlı birtane bilgi yok ama okunma sayısı tavanda yorumlar birbirinin üzerinde reklamlar sıraya girmiş bu nasıl bi düzen nasıl bir değerlendirme sistemi valla akıl alır gibideğil

  7. Backlink bence çok gerekli kelimelerde başaçıkabilme felan bir okadarda içerik ama benim gözümde öncelik backlink heleki film sitelerinde :)

  8. Abi o değilde bu kopyala yapıştır yaparak bir yere geleceğini sanan geri zekalılar ne oalcak ben onu merak ediyorum adamların hayatı kopyala yapıştır olmuş :(

  9. çok faydalı. söylediklerini dikkate alacağım